Narrow your search

Library

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

EhB (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KDG (3)

Odisee (3)

PXL (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UCLL (3)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2019 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Ervaringsgericht werken in het basisonderwijs met kleuters
Author:
ISBN: 9789401461931 Year: 2019 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijzers en opvoeders die kijken vanuit het perspectief van de kleuter, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor de leefwereld van de allerjongsten maakt hen sterker en meer betrokken, al vraagt dat een juiste aanpak. Ervaringsgericht werken in de basisschool met kleuters is de ideale gids voor (toekomstige) leraren in het kleuteronderwijs. Door de bevattelijke taal en de vele cases helpt dit boek onderwijzers en opvoeders op weg in de zoektocht naar wat kleuters bezighoudt. Behalve voor opleidingen presenteert het boek zich als werkinstrument om leraren actief te begeleiden rond alle aspecten van de ervaringsgerichte praktijk. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor betere communicatie en suggesties om de klas levendig in te richten.Bron: https://www.lannoo.be/nl/ervaringsgericht-werken-het-basisonderwijs-met-kleutersHannelore RubieHandboek Ervaringsgericht Onderwijs (EGO) met kleuters, voor (toekomstige) leerkrachten. In acht hoofdstukken wordt de basiskennis gepresenteerd. Met behulp van concepten, modellen, praktijkvoorbeelden, reflectievragen en schematische afbeeldingen maakt de lezer op gestructureerde wijze kennis met het gedachtengoed van EGO. Het tempelschema staat centraal: van fundament (ervaringsgerichte basishouding) tot aanpak (rijk milieu, vrij kleuterinitiatief en de ervaringsgerichte dialoog) tot proces en effect (emancipatie), met welbevinden en betrokkenheid als belangrijkste aanwijzers voor kwaliteit. Elk van de genoemde aspecten wordt uitgelegd en toegelicht, waarbij theorie en praktijk hand in hand gaan en er aandacht is voor de dagelijkse praktijk, een positief groepsklimaat, permanente onderwijskwaliteit, observatieschalen, opbrengsten en een zorgbrede aanpak. Met bibliografie, eindnoten en een unieke inlogcode voor digitale ecampuslearn-mogelijkheden. Rijke uitgave van de EGO-grondlegger, voor iedereen wiens onderwijshart uitgaat naar leren door zelf te ondervinden!© NBD Biblion


Book
Ervaringsgericht werken in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen: Basiswerkvormen voor een krachtige leeromgeving
Authors: ---
ISBN: 9789401461948 Year: 2019 Publisher: LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijzers en opvoeders die kijken vanuit het perspectief van het kind, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor kinderen en hun leefwereld maakt hen sterker en meer betrokken, al vraagt dat een juiste aanpak. Ervaringsgericht werken in de basisschool met 6- tot 12-jarigen is de ideale gids voor (toekomstige) leraren in de basisschool. Door de bevattelijke taal en de vele cases helpt dit boek onderwijzers en opvoeders op weg in de zoektocht naar wat kinderen bezighoudt. Behalve voor opleidingen presenteert het boek zich als werkinstrument om leraren actief te begeleiden rond alle aspecten van de ervaringsgerichte praktijk. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor betere communicatie en suggesties om de klas levendig in te richten.


Book
Spelen in uitdagende hoeken : jonge kinderen stimuleren tot rijk spel
Author:
ISBN: 9789463865944 Year: 2019 Publisher: Sabine Kokee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe fijn zou het zijn als jonge kinderen tijdens hun spel de doelen behalen die jij eigenlijk in de kring wilde behandelen? Als de hoeken in jouw lokaal goed ingericht zijn, kan dit! De kinderen gaan aan de slag, jij hebt tijd om mee te spelen en te observeren. Tussendoor loop je even bij je bureau langs om wat bevindingen te noteren. De kinderen spelen. Is dat niet hoe jonge kinderen leren en zich ontwikkelen? Hoe richt je de hoeken in, zodat de kinderen er vrijwel zelfstandig in kunnen spelen? Welke materialen zet je erin en met welk doel? Hoe begeleid je het spel? Hoe zorg je ervoor dat de kinderen niet binnen vijf minuten zijn uitgespeeld? Hoe kun je ook peuters en leerlingen in groep 3 laten profiteren van uitdagende hoeken? In dit boek krijg je antwoorden op deze vragen, zodat je van elke hoek een succes kunt maken. Aan de hand van het achtbaanmodel laat Bianca Antonissen je zien hoe je het spelen in hoeken zo goed mogelijk kunt begeleiden. Dit boek schrijft niet voor wat je precies moet doen, maar gaat uit van jouw kennis als leerkracht; jij kunt zelf zien wat jouw klas nodig heeft en bepalen hoe je de hoeken op jouw leerlingen afstemt.Bron: https://www.bookspot.be/boeken/spelen-in-uitdagende-hoeken-9789463865944

Listing 1 - 3 of 3
Sort by